Saaremaa laiarööpmeline raudtee

1951. aastal alustati Saaremaale raudteevõrgu rajamist, mis oli ette nähtud rannakaitserajatiste teeninduseks ja raudteesuurtükkide manööverdamiseks. Peajaam ja depoo olid mõeldud Kuressaarde. 1952. aasta suvel avati ajutine liiklus Roomassaare-Kuressaare-Kihelkonna vahel (32 km), 1952. aasta lõpuks avati liiklus Kihelkonna-Undva vahel. 1953-1954 raudtee ehitus konserveeritud. Ajutine liiklus Kihelkonna-Sõrve liinil, harudega Mõntusse, Kargile ja Austlasse. 1954-1956 ehitustöid jätkas üks pataljon Kihelkonna-Pammana liinil. 1956. aastal projekt lõpetati, valminud teed anti üle Eesti raudteele ja paari aastaga raudteed lammutati ja neli auruvedurit läksid vanarauda.